Zvládnu vyrobit nůž?

Umět vyrobit si nůž. Tak to je jedna z věcí, která mě poslední dobou (spolu se cvičením) hodně baví.

Je to rok a něco zpátky, co jsem od svého anděla dostal možnost jet na workshop na výrobu nože. Je to pan Zdeněk Janča, ten mi přes víkend ukázal postup. Bylo to v profesionální nožířské dílně v západních Čechách. A tam jsem pod jeho dohledem vyrobil tohle ...


A protože se tomu chci dále věnovat, tak jsem nedávno v dílně dokončil můj první nůž dělaný v domácích podmínkách. Je to nůž dělaný z obyčejné ploché uhlíkové oceli, která je po výbrusu zakalená.


Kvalita oceli na nůž není úplně top, možná ani průměr. Ale je to první nůž. Ručka je z obyčejného dubu, který mám na topení asi druhým rokem ve dřevníku.


 Záštita je také z ploché oceli. Čepel je lepená tzv. na trn.


 Pouzdro je z hovězí kůže 3mm, barvené na světlý ořech, ošetřené lněným olejem a včelím voskem.


Nůž by měl mít jméno. Tento se jmenuje Sus I. (latinsky prase)

V tomto roce mám v plánu udělat další 4 kusy. Různé typy, konstrukce, materiály. Každý postup nože detailněji zdokumentuji a hodím to sem.


Chtěl jsem si jen vyzkoušet, jestli to zvládnu sám. Teď vím, že ano.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pokud by jste mě chtěli podpořit v tvorbě dalších nožů, nabízím Sus I. k prodeji. Cena je na vás a získané prostředky použiji na výrobu dalších nožů. Získáte nejen můj první nůž, ale zároveň přednostní právo ke koupi dalších nožů.
 Stačí mi napsat email a určitě se dohodneme.




Komentáře

  1. Super kousek i s pouzdrem. Máte Martine nějaký tip na německé nože? Kvalitou se jim vyrovná málokdo, ale přecejenom je nějaký model lepší než ten druhý. Předem děkuji a ať se Vám daří

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravim, diky za pochvalu. Asi vas zklamu, ale nozum se uz nevenuji. Preji at najdete nejake tipy, treba na www.knife.cz
      Hezky vikend

      Vymazat

Okomentovat

Díky za Vaši reakci

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože