Bolí vás záda? Tak začněte.

Sport, Train, Active, Fitness, Training, Sporty, Play
 Začal jsem koncem prosince 2014. V tu dobu mě téměř stále bolela záda - verdikt byl vyhřeznutá ploténka a samozřejmě skolióza od dětství. Navíc nějak vygradoval můj komplex z ne úplně dokonalé hubené postavy. Shlédl jsem videa o workoutu a prostě jsem začal.
 Začít cvičit jsem zkoušel x-krát, ale snad poprvé jsem si řekl PROČ a rovnou začal i s pravidelnou stravou.
 Proč jsem začal cvičit? Protože chci odstranit nebo alespoň minimalizovat bolesti zad, zpevnit postavu a nabrat konečně svaly.
 Proč jsem začal s pravidelnou stravou? Protože to s výše uvedeným hodně souvisí. A strava každé 3-4 hodiny je pro mé tělo ideální.
 Cvičení ze začátku bylo pouze s vlastní váhou. Takže kliky, dřepy, přítahy kolen na žebřinách na břicho. Tohle jsem jel cca 3 měsíce obden.
 Pak jsem nastudoval něco o tréninkových plánech pro postavy dle somatypu a zjistil, že jsem Ektomorf. Ze začátku jsem se toho názvu i děsil. Došlo mi, že moje věčně hubená postava, svaly spíš nic než moc a schopnost sníst cokoliv a nepřibrat, se tímto vysvětluje.
Ale na všem lze pracovat, pokud chceme.
Začal jsem pravidelně jíst, navýšil si počet bílkovin a sacharidů ve stravě. Do toho snížil cvičení na  3-krát týdně. Po roce jsem navýšil váhu ze 70 kg na 79 kg. Nyní mám nějakých 82 kg, jde to již pomaleji. Cvičení jsem nyní navýšil na 4-krát týdně.
 Spánek je také důležitý. Denně minimálně 7-8 hodin.
Cvičební pomůcky? Ze začátku vlastní tělo, žíněnka a žebřiny. Pak jsem si z PET lahví udělal provizorní činky, ale ty přestaly časem stačit.





 Vzpomněl jsem si na starou sadu činek u našich, co taťka udělal pro bráchu a mě cca před 20 lety.
Ale už i tato sada brzo přestane stačit. Cvičím v garáži, která sice není vytápěná, ale jedu i přes zimu. Stačí se obléknout a jde to. Koncem loňského roku jsem si vyrobil i lavici a stojan na dřepy/bench. Hodím sem fotky někdy později.
 Je to dlouho, co jsem cítil bolavá záda. Když se na sebe podívám do zrcadla, mám ze sebe skvělý pocit.

Jak jste na tom vy?


Jsem Martin Jičínský a dělám to, co mě baví ...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?