Lutra - výroba šablony


Konečně dorazil objednaný balík s materiálem. Ocel na nůž N 690, modro-černá micarta a červený fíbr na podlepení ruček. Objednal jsem si ještě 40% roztok chloridu železitého, ten se používá k naleptání čepele, zvýrazní se pak struktura ocele. To ale u Lutry dělat nebudu.




Od návrhu, co jsem si posledně udělal v PC, se trochu změnila podoba předlohy.




Než řezat do železa a zjistit, že nůž nesedí v ruce, je lepší si udělat model třeba z kartonu a pořádně si to vyzkoušet. Já jsem našel 4 mm šedý plast, tak jsem si z toho udělal takový 3D model.



Výroba tohoto modelu mi alespoň ukázala, které kroky budou nejtěžší. Tady zkouším plochý výbrus čepele.

Na horní hřbet čepele jsem přidal takové vroubky, do kterých se lépe opře palec.


Rukojeť jsem trochu lépe anotomicky přizpůsobil.


Toto už bude finální podoba čepele.
 Další krok bude obrobení tvaru nože a výbrus čepele, k tomu mi poslouží právě vyrobená šablona.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?