Nemůžete usnout? Zkuste pravidelně dýchat.

Bed, Sleep, Meditate, Meditation, Relaxation, Tired
Pro jednoho jednoduchá, pro druhého velmi těžká věc. Myslím usnout, když si lehnu do postele.
Potkávám okolo sebe lidi, kteří tvrdí, že nemůžou usnout. Spánek tvoří třetinu našeho života, tělo ho potřebuje pro regeneraci. Dle mě i naše duše ho potřebuje, aby si odpočinula a načerpala novou sílu. Proto je třeba ho dodržovat, ať chceme nebo ne.
Není od věci zainvestovat do matrace, roštu. Ten je dobré mít i dobře nastavený. Ale i pokud tento hardware mám, tak proč nemůžu usnout? Prášky na spaní není správná cesta.
Já jsem to měl někdy tak, že jsem si lehl do postele, ale mozek neustále nad něčím přemýšlel. Co jsem dnes zažil, co bude zítra v práci, jak stihnu ráno udělat tamto, nebo tohle.
To je špatně. Pokud si jdu lehnout, musí se naučit odpočívat i můj mozek.
Naučil jsem se jednoduchou metodu a platí nejen na spánek. Je to dýchání.
Opravdu stačí jen pravidelně dýchat, soustředit se na svůj nádech a výdech. Při tom pomalu uvolňovat svaly a napětí v nich. Představovat si, jak se chodidla, nohy, dlaně a paže pomalu propadají do matrace. Zní to asi divně, ale opravdu to funguje. Prostě se soustředíte na dýchání a postupně uvolňujete svoje tělo. Je to jednoduché. Moje osobní zkušenost je taková, že do pár minut usnu.
Velice pěkně to popisuje i Dan Millman ve své knize. Je to ten člověk, který napsal Pokojného bojovníka.
To je asi všechno. Dobrou noc....

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?