Můj EDC nůž


V současné době je čepel na Lutru na výletě v kalírně, tak jsem chtěl věnovat pozornost dlouholetému kamarádovi.
Je to nůž, který nosím téměř každý den u sebe (tzv. EDC nůž). Dostal jsem ho jako dárek od taťky, asi před 8 lety možná déle.













Jedná se o zavírací nůž značky Victorinox, model Outrider. Technická data se dají najít na netu, tak je sem dávat nebudu. Příjemně se drží, v kapse ho skoro necítím, a když něco potřebuji otevřít, uříznout, ustřihnout, utáhnout, tak se na něj v rámci možností dá spolehnout.
Má několik funkcí, které více či méně používám. Osobně jsem si na něj napletl ještě cca 1 metr paracordu.

 


Nůž má 8 želízek, některá mají více funkcí. Zkusím projít některé z nich.

Čepel je jištěna posuvnou pojistkou. Na potřebu uříznout si provázek, proutky na pomlázku nebo rozkrojit jablko, úplně stačí.

Pilka tu používám asi jen v lese, s holkami na vandrech. Většinou na zhotovení vycházkové hole. Řeže překvapivě dobře.

Nůžky ty nejvíc používá nejstarší dcera, když něco tvoří. Hodí se jako nouzová manikura, jsem za ně rád. 
Křížový šroubovák je také velice praktický, do dnešní doby nezbytný.

Otvírák na lahve je asi klasika, ale nejsem pivař. 
Ten na konzervy je pro mě praktičtější. I když dnes má každá konzerva takové očko na otevření.

Vývrtka - někde jsem na netu viděl foto, že se do ní dá zašroubovat malý šroubováček.
Výstružník - to je divné slovo. Dobře se tím odrbe kůra z lískového prutu. Jinak jsem zatím nepoužil.

Pinzeta - praktická věc na trny nebo klíště.
Páratko - jako parátko jsem ještě nepoužil, ale dá se s tím dobře zašroubovat malé hlavy šroubků. U mě třeba v řemenu hodinek.

To je asi všechno. Nůž mi slouží velice dobře a jsem s ním spokojený.
Měl jsem na něj kožené pouzdro, ale nyní ho nosím jen v kapse. Díky paracordu se z ní dá dobře vytáhnout. Paracord tam je i pro možnost rozdělání ohně pomocí bow drillu.
Dle potřeby ho nabrousím na brousku a dostane péči ve formě vyčištění starým suchým zubním kartáčkem a několik kapek oleje.

A co vy nosíte u sebe nůž?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?