Lutra - výroba komponentů na rukojeť

Konečně trocha času, tak jsem ho využil na pokračování nože Lutra.
Připravte se na spousty obrázků.
Na řadě byly šrouby, závitová pouzdra a střenky.


Nejdřív jsem si zkrátil a zabrousil šrouby M4.


Potom jsem hledal materiál na závitové pouzdro. Nakonec jsem v hobby marketu našel potřebnou trubičku, vyřízl jsem do ní závit a poté ji zkrátil na požadovanou velikost.

Teď střenky, které budou tvořit rukojeť. Jedná se o materiál micarta černo-modré barvy. Podlepené budou červeným materiálem, tzv. "fíbrem".
Micartu jsem rozřízl napůl a slepil k sobě páskou.


Stejně tak jsem to udělal s fíbrem a vzniklý polotovar jsem provrtal a zajistil provizorními čepy, aby se mi všechny díly už nehnuly.

 

Obkreslil jsem si tvar a začal nahrubo obrábět tvar rukojeti.

 



Když tvar seděl, přilepil jsem k sobě fíbr s micartou.


Dobrousil jsem tvar opatrně na noži. Stále s čepy, aby se nic nehnulo.


Do otvorů střenek jsem vyvrtal a zabrousil tvar na kónickou hlavu šroubu.


Zabrousil jsem jehlovým pilníkem drážky pro opření palce.


A pak jen brousit na optimální úchop.



Pro dnešek vše. Příště mě čeká téměř finále.

Jestli se těšíte na výsledek nebo ne, můžete hlasovat na mém blogu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?