Lutra - povrchová úprava a leštění čepele

Nastala pro mě asi nejnáročnější, ale pro výsledek celkem efektní fáze. Začal jsem čepel zbavovat původního docela hrubého povrchu. Výbrus zase poznamenaný broušením hrubým pilníkem, pomalu leštit smirklem. Čepel jsem upnul na prkénko svorkou.


 

Po zbavení hrubého povrchu na rukojeti, jsem musel začistit hrany čepele. Použil jsem na to jemný pilník.

 

Poté jsem začal smirklem. Bral jsem postupně hrubost 120/180/240/320.

 

 

Stejně jako hrany, bral jsem i kousek zadní a přední části, kterou bych chtěl nechat odkrytou. Opět je vidět hrubší povrch a poté hladší verze.

 




 

Leštění mi zabralo cca 5-6 hodin, přesto výsledek není konečný. Po zakalení to nastane znovu, pojedu se smirklem přes 400/ až k hrubosti 1000, ale to předbíhám.


Mám z toho velmi dobrý pocit. Při práci vždycky zapomenu na čas. 
Je to proto, že mě to baví a mám to rád.

Nyní budu pracovat na přípravě ruček a šroubů na rukojeť.






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?