Nůž Lutra dokončen






Tak je to tady.

Představuji vám nůž Lutra.
První nůž fulltangové konstrukce spolu s kydexovým pouzdrem.
Stála mě víc než několik hodin času, ale spoustu věcí jsem se na ni naučil.
Čepel je nerezová ocel N690, zakalená a popuštěná. Výsledná tvrdost je 58-60 HRC.
Rukojeť je z modro-černé micarty. I když jsem čepel v místě rukojeti odlehčil odvrtáním, stejně je jeho váha okolo 250 g. Délka nože je 25 cm. Šířka čepele je 4 mm.
Zde jsou jednotlivé fáze výroby:
1) Projekt
 

2) Výroba šablony


3) Výroba čepele


4) Povrchová úprava čepele


5) Výroba komponentů na rukojeť


Bohužel jsem nedávno utopil mobil, tak jsem i bez foťáku. Nemám tedy zdokumentovanou poslední fázi Kompletace nože a Výroba kydexového pouzdra. Snad to tyto fotky vynahradí.

  

Překvapilo mě, jak se jednoduše pracuje s kydexem. K tvarování stačí trouba a karimatka z Jysku.
Pouzdro je opatřené paracordem pro variabilnější upevnění na opasek nebo batoh.



Klidně ve vertikální poloze a rukojetí dolů, nůž prostě nevypadne:-)



U špičky nože je v pouzdru otvor na snazší čištění nečistot.



Při vytažení z pouzdro se ozve jen cvaknutí.

  

Šňůra na konci rukojeti je pojistka, aby nůž "neutekl z ruky".

  

Čepel je leštěná smirkem do hrubosti 1000, pak jsem to nevydržel a vzal to zelenou leštící pastou a potom finální bílou.

  

Tuhle opěru pro palec jsem viděl u jednoho českého nožíře a líbilo se mi to.

  

  

  

I když bych některé věci udělal jinak a lépe, v porovnání s předchozím nožem Sus je vidět jistý rozdíl.

      



Musím zmínit i něco, co mě pohánělo dopředu. Je to i Váš zájem sledovat výsledky mé práce.
Od začátku jen příspěvky o noži Lutra měly přes 1.200 shlédnutí. To je vážně hodně. Díky.

Komentáře

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, v plánu mám další modely. Určitě se budou také líbit.

      Vymazat

Okomentovat

Díky za Vaši reakci

Populární příspěvky z tohoto blogu

Oprava prasklé jímky na dešťovou vodu

Pouzdra na nože

Zvládnu vyrobit nůž?